Docenten en medewerkers

De Evangelische Toerusting School Vlaanderen wordt gedragen door een groep enthousiaste en dynamische mensen. Graag stellen we ons als gezamenlijk team van medewerkers aan je voor. We hopen hiermee de gezichten achter onze namen te openbaren. Samen streven we ernaar om op een verse en uitdagende manier het beste wat we kunnen bieden, te geven voor ETS.

Het is voor ons een uitdaging om onze ETS-ondertitel ‘Kennis die jou verandert en doet groeien’ in de lessen die we geven en/of verantwoordelijkheden die we binnen ETS dragen, steeds opnieuw waar te maken. Vandaar willen we gekenmerkt worden als mensen die een leven met God leiden in deze schepping. Niet de kennis op zich, maar de levenskennis staat bij ons op de voorgrond.

Ad Maiorem Dei Gloriam!
– Tot meerdere eer en glorie van God!

Rosario Anastasi

Rosario Anastasi (1960) studeerde technische mechanica (1982) en theologie aan de ETF (1996). Hij werkt sinds 1989 voltijds als vrijwilliger bij de ECV. Zijn bediening bestaat voornamelijk uit het voorzitterschap van het ECV-zendingsteam en het geven van onderwijs en verzorgen van preken in meerdere gemeenten. Daarnaast is Rosario medeverantwoordelijke voor de ECV-gemeente te Zwartberg. Aan de ETS doceert hij Oude Testament en Systematische Theologie.

Peter Bordon

Peter Bordon (1963) is afgestudeerd als logopedist (1984) en ronde zijn studie theologie af aan de ETF in 1996. Sinds 2002 dient hij als algemeen coördinator van de Vrije Evangelische Gemeenten (VEG). Hij maakt deel uit van het Dageljks bestuur van de VEG. Zijn bediening bestaat voornamelijk uit het coördineren van het secretariaat, contacteren van nieuwe werkers, stimuleren van de VEG-relaties, mee helpen ontwikkelen van visie voor gemeenteopbouw, adviseren van gemeenten, bezoeken van leiders, verzorgen van preken, helpen organiseren van de jaarlijkse VEG-Leidersconferentie en de VEG-Familiedag, het onderhouden van contacten in binnen- en buitenland en het organiseren van conferenties en verdiepingsweekends van indekerk. Hij is medewerker in Christelijke Herbronning Connect. Peter is aan de ETS verbonden als coördinator.

Mia en Erwin Braet

Erwin Braet (1952) is afgestudeerd als geaggregeerde secretariaat en moderne talen (1974). Vanaf 2000 werkt hij als vrijwilliger voor de boekhouding van de VEG. Aan de ETS verzorgt hij de financiën. Zijn vrouw, Mia Braet-Vanderkimpen, is afgestudeerd als kleuterleidster (1971). Ze helpt bij de administratie van ETS.

Henk van Dorp

Henk van Dorp (1960) studeerde aan de Evangelische Bijbelschool te Doorn (NL, 1979-1982). Hij werkt sinds 1984 voor de BEZ / Vianova (waaronder vele jaren in Geraardsbergen en Brakel). Zijn bediening bestaat voornamelijk uit evangelisatie en onderwijs. Aan de ETS doceert Henk Oude Testament en Systematische Theologie.

Guido Dekegel

Guido de Kegel (1948) werkte als coördinator op een expeditie- en scheepvaartkantoor. Sinds 1984 werkt hij voor de ECV en studeerde hij parttime theologie. Zijn bediening bestaat uit het geven van onderwijs door prediking en Bijbelstudies. Ook is hij beleidsmatig betrokken bij christelijke organisaties. Zo is hij voorzitter van de ETF-bestuursraad, lid van de Federale Synode, lid van de Centrale Raad van de ARPEE en was hij in het verleden voorzitter van de ECV. Aan de zaterdagsopleiding van het BIB doceerde Guido Nieuwe Testament; het vak dat hij nu verder doceert aan de ETS.

Raymond R. Hausoul

Raymond R. Hausoul (1979) werkte als bouwkundig ingenieur en promoveerde aan de ETF te Leuven. Hij is bedienaar van de eredienst te Kortrijk, in het kader van de ECV. Verder geeft hij onderwijs via prediking, studies en boeken in binnen- en buitenland en is hij al jarenlang docent bij verschillende organisaties (IBV, ETS, C7). Daarnaast is hij als wetenschappelijk onderzoeker aan de Evangelisch Theologische Faculteit te Leuven verbonden. Zijn onderzoek richt zich vooral op de thematiek van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, het fysieke herstel en het koninkrijk van God. Raymond is gehuwd met Belinda en beiden genieten van hun twee kinderen, Adriël en Ilja.

Herman Spaargaren

Herman Spaargaren (1961) is opgeleid als onderwijzer op de Christelijke Pedagogische Academie in Oegstgeest (NL). Daarna studeerde hij Bedrijfseconomische Wetenschappen 2e graad aan de Hogeschool Holland in Diemen/Amsterdam (NL) en tenslotte Aggregaat Godsdienst aan het BIB/ETF Heverlee/Leuven. In België is hij voorganger geweest van de gemeenten in Zaventem, Eernegem, Gistel en Geraardsbergen. Momenteel dient hij in Diepenbeek. Hij is 5 jaar voorzitter geweest van de Evangelische Alliantie in Vlaanderen en is nu bestuurslid. Hij is leraar gemeentepraktijk aan het Instituut voor Bijbelse Vorming (IBV) in Herverlee en lid van de onderwijscommissie. Hij doceert Nieuwe Testament bij ETS.

Wout van Wijngaarden

Wout van Wijngaarden (1950) werkte in het begin binnen de scheepvaart. Later studeerde hij theologie aan de ETF (1977-1980). Hij werkte ongeveer 35 jaar als voorganger binnen de VEG. Hij is op pensioen en werkt nog mee in de leiding van VEG Herentals. Zijn bediening bestaat voornamelijk uit prediking en pastoraat. Hij is erelid van de VEG. Aan de ETS doceert Wout het vak Nieuwe Testament.