Een weg door het water

door Raymond R. Hausoul – Kort na het uitbreken van de coronapandemie begon Timothy Dalrymple aan een reeks overdenkingen over moeilijkheden, lijden en ziekte. Timothy Dalrymple maakte deel uit van het Amerikaanse atletiekteam tot hij in 1996 tijdens een oefening een ongeluk kreeg en als veelbelovende internationale turner zijn nek brak. Daardoor kon hij niet meedoen met de Olympische Spelen en worstelt hij tot vandaag met chronische pijn.

In zijn boek reflecteert Timothy Dalrymple over het leed dat mensen kan overkomen. In dertig korte overdenkingen, die meestal één of drie pagina’s beslaan, doet hij een poging om lezers in alle moeiten dichtbij God te houden. Dalrymple neemt daarbij zijn lezers op een pastorale manier in zijn betoog mee. De overdenkingen zijn uiteenlopend van aard en behandelen een breed repertoire aan Bijbelteksten uit zowel het OT als NT. Dalrymple probeert het lijden een plaats te geven in het leven als door God geschonken te aanvaarden. Op die manier slaagt hij erin om zijn lezers in moeilijke tijden dichtbij het hart van God te brengen.

Timothy Dalrymple, Een weg door het water (Van Wijnen Franeker, 2021, 144 blz.)