Reinie over haar ETS opleiding

Indekerk laat twee mensen aan het woord die ETS volgen: Reinie Menheere en haar zoon Johan. Via een interview laat ik ze zelf even aan het woord.

1) Een plotse ingeving om opnieuw achter de schoolbanken te gaan plaatsnemen?

Tja… Wie had dat gedacht hè! Ik heb altijd een hekel aan studeren gehad… Maar dit concept stond me wel aan, vooral omdat je niet verplicht bent om aan de examens mee te doen.

2) De ETS is één van de best bezochte cursussen in Evangelisch Vlaanderen toch zijn er heel wat die er nog niet van gehoord hebben. Hoe ben je met de ETS in aanraking gekomen?

Er is bij ons in de kerk, de EGZ (nvdr, Evangelische Gemeente te Zaventem) erg veel reclame voor gemaakt.

3) Wat is jouw voorlopige conclusie over de cursus? Voorziet ze in een bepaalde behoefte en zo ja, hoe zou je dat omschrijven?

De cursus is heel interessant en ik leer er enorm veel. Ik ben al tamelijk lang christen, en heb al heel veel in mijn bijbel gelezen, maar nu lees ik op een andere manier, intensiever. Ik maak aantekeningen terwijl ik lees, zodat ik tijdens de les weet wat me opgevallen is tijdens het lezen, en daardoor dringen de dingen beter door. Soms is een les wel te kort om een half of heel Bijbelboek te bespreken, en dat vind ik wel spijtig…

4) Waarom zouden mensen de ETS volgen?

Voor iedereen die meer wil weten van de Bijbel, of dieper op alles in wil gaan, is dit de ideale cursus. Het is maar één avond en één zaterdagochtend in de maand, dus dat is geen grote last.

5) Wat wil je nog kwijt?

Ik geniet van de lessen. Ze worden op een informele manier gegeven, en tijdens de lessen is het dus ook nog eens gezellig. Ik zit nu in het tweede jaar, en ik kijk er nog elke keer naar uit. Als mijn vier jaar gedaan zijn, ben ik serieus van plan om nog eens opnieuw te beginnen. Als het andere leraars zijn tenminste. Als het juist dezelfde leraars zijn ga ik het geen tweede keer volgen :) Maar ik vind het een aanrader!

Bedankt Reinie en veel succes met de studies!

Volgende keer laten we Johan aan het woord.

Voor meer info over ETS Vlaanderen, bezoek onze pagina of surf naar ETS Vlaanderen.