“Het navelstaren voorbij? De Evangelische beweging: wereldwijd, authentiek en levend.”

Het navelstaren voorbij? De Evangelische beweging: wereldwijd, authentiek en levend.

Evangelisch zijn, hoe doe je dat in je lokale kerk? We zijn er fier op dat we deel uitmaken van een grote, wereldwijde familie van “Evangelicals.” Deze internationale Evangelische beweging is vanaf haar begin veelkleurig en toch zeer herkenbaar. Maar hoe komt het typische dynamische karakter terug in de lokale gemeenten, waarvan we eveneens deel uitmaken? Hoe kunnen Vlaamse Evangelische gemeenten een gemeenschappelijk palet en een lokale kleur ontwikkelen om uitdagend en aantrekkelijk kerk te zijn? Op deze studiedag denken we vanuit globale en Vlaamse perspectieven na over lokale identiteitsvorming.

De invulling van de verschillende lezingen worden nog medegedeeld.

Sprekers (o.a.):

Patrick Nullens, hoogleraar systematische theologie en rector van de ETF.

Filip De Cavel, coördinator bij de E.C.V.

Jelle Creemers, assistent systematische theologie aan de ETF.

Programma:

De conferentie begint om 10 uur. Vanaf 9.30 staat er koffie en thee klaar; graag zelf een lunchpakket meebrengen. De ETF zorgt tussen de middag voor koffie, thee en soep.

Kosten:

De kosten voor deze studiedag bedragen € 16 (voor studenten en 65+ €8 ). Betaling dient te gebeuren via overschrijving van het juiste bedrag op de rekening van de Evangelische Theologische Faculteit vzw met vermelding van: Heverlee-conferentie 8/12/2012 en uw naam.
• voor België: Belgische rek. 230-0087330-50
• voor Nederland: Nederlandse postbank rek. 642525
Inschrijving:

Klik hier om u aan te melden voor deze conferentie.
Na ontvangst van de inschrijving (online) en uw betaling bent u ingeschreven.
Uiterste inschrijfdatum: 30 november 2012