Nieuw: Opleiding Jongerenwerker aan IBV ism EJV

De opleiding aan het IBV is al lang geen onbekende meer in ons evangelisch landschap. Het IBV biedt een Bijbelgetrouwe, driejarige deeltijdse opleiding voor godsdienstleerkrachten en gemeentewerkers…en vanaf september nu ook voor jongerenwerkers. Het IBV breidt dus uit naar drie differentiaties: godsdienstonderwijs,  kerkelijk werk en jongerenwerk. Wie afstudeert voor de richting godsdienstonderwijs ontvangt het diploma Protestants-Evangelisch Godsdienstonderwijs in het basisonderwijs, dat een officieel bekwaamheidsbewijs is voor het godsdienstonderwijs. Wie afstudeert voor de richting kerkelijk werk ontvangt een certificaat, dat erkend wordt door de meeste evangelische denominaties in Vlaanderen. En dat laatste geldt ook voor wie afstudeert aan de richting jongerenwerk. De vakken moeten de student inleiden in jongerencultuur, pastoraat, het toepassen van theologische thema’s, spreken en diensten leiden en de nodige praktische instrumenten, dit alles gericht op jongeren.

Voor meer info surf je naar http://ibvleuven.be of onze eigen webpagina.

poster _013_draft_DVB