Meer dan een naam

door Kristin Bordon-Leroy – In deze herziene uitgave van het boek Meer dan een naam bespreekt Gerrit Vink 45 namen van Jezus. Het verschil met de eerdere uitgave is dat er enkele hoofdstukken zijn toegevoegd en daarnaast zijn er na elk hoofdstuk vragen toegevoegd.

In het boek wordt een explosie van schoonheid, grootheid, veelzijdigheid en rijkdom van de meest wonderbare Mens die er ooit is geweest, beschreven. Een boek om er elke dag een hoofdstuk uit te lezen. Het leest vlot en het roept je vooral op om Hem, die dé bron is van Levend Water, die het Beeld van God in zich draagt en onze Hoop is (en zo zou ik nog verder willen gaan om alle 45 namen op te sommen) te aanbidden en in verwondering te komen over de veelzijdigheid van Jezus’ grootheid. Het lezen van het boek is als een veelkleurige diamant die beetje bij beetje getoond wordt.

Naast de uitgebreide beschrijving van de 45 namen is er achteraan een lijst te vinden van de meer dan 200 namen van Jezus met telkens een verwijzing naar de bijbeltekst, waar die naam voorkomt.

Het boek kan zowel persoonlijk als in groep gelezen worden. De vragen die na elk hoofdstuk staan, laten je nog dieper ingaan op elke Naam. Een aanrader!

Gerrit Vink, Meer dan een naam, de rijkdom van Jezus’ namen (Het Zoeklicht, 2021, 249 blz.)