Het Goede Boek heeft nieuwe directeur

Zowel het gevoel als het loon is ongewijzigd gebleven voor Peter Hartman sinds hij directeur is van Het Goede Boek. Peter zit tenslotte al zes jaar in de directieraad van HGB. Hij deed dat in het verleden weliswaar vanuit administratief oogpunt maar met het pensioen van Wilfried Goossens komt hij nu zelf aan het roer van het boekenfiliaal. HGB is een ondersteunende bediening van de Belgische Evangelische Zending.

peter en kurtPeter: “We gaan door met wat we doen. We hebben nog steeds de doelstelling om de Bijbel te verspreiden en christenen te ondersteunen met degelijk christelijk studiemateriaal, romans, muziek, films, kaarten en cadeauartikelen en daarnaast een plek te bieden aan niet-christenen met vragen, een praatje of hulp naar een goed boek.” In de nabije toekomst zal de nieuwe directeur zich ook toeleggen op de automatisering van de winkels. Er zal een database worden aangelegd van de gehele winkelvooraad. “Op deze manier is iedereen op de hoogte van elkaars aanbod in de winkel. Nu is er te vaak nog over en heen-getelefoneer, wat niet praktisch is.”

Het Goede Boek levert niet enkel aan België maar tevens aan de Noorderburen. “Ook de Nederlanders kunnen ons werk financieel ondersteunen door een boek in onze gloednieuwe webshop (www.hetgoedeboek.be) te bestellen in plaats van een commerciële website te raadplegen. ”De medewerkers van HGB zijn vrijwilligers of leven van giften. De bediening staat hier centraal, op grote winsten rekenen de boekenwinkels dan ook niet.

Directieraad BEZ

Verder zetelt Peter ook in de directieraad van de Belgische Evangelische Zending. Ook deze raad ging recent met Kurt Maeyens een vernieuwing door. Kurt volgde op 25 april Wilfried Goossens officieel op als Vlaams directeur van de BEZ. Luc Salsac is nog steeds directeur voor de Franstalige kant. Samen met Kurt en Luc vormt Peter de voltallige directieraad. Wilfried was tot vorige maand dus zowel Vlaams directeur voor de BEZ als directeur van HGB. “Ik ben opgetogen over onze samenwerking. Ik voel dat het heel goed klikt tussen Kurt, Luc en mezelf en ben ervan overtuigd dat we een goed team vormen”, aldus Peter.

(foto: Peter Hartman en Kurt Maeyens)