“Eenheid, veelkleurig, maar één Patroon” – Symposiumdag 1 juni

Terwijl de jongeren van EJV, PJV, Breeze…richting de EO-Jongerendag rijden om daar een stuk eenheid te beleven, vindt er op dezelfde dag, 1 juni, aan de ETF in Heverlee een Symposiumdag plaats. Op deze dag delen verantwoordelijken uit de Evangelische Wereld hoe ze omgaan met het thema eenheid, en wat voor hen de betekenis is van het gebed van Jezus in Johannes 17 ‘dat zij allen één zijn …’

Deze symposiumdag wordt georganiseerd door de Evangelische Alliantie Vlaanderen, in samenwerking met de Evangelische Theologische Faculteit.

Het programma begint om 10 uur en eindigt omstreeks 15 uur. Vanaf 9:30 staat er koffie en thee klaar.

WORKSHOPS

Hoe is men met drie denominaties tot één onderwijsplatform ‘indekerk.be’ gekomen? Filip De Cavel (ECV)
Hoe verenig je christenen in een actie om op te komen voor de zwakken? Niels Vandereyken (Oasis)
Hoe verenig je de generaties? Ilja Visee (PJV) met generatie-overschrijdende workshop
Welke acties werken over de denominaties heen en wat moet je overwinnen om zo te werken? De Toevlucht/Schoenendoosaktie/Bijbel-Expo/SportQuest… Herman Spaargaren en Johan Debuck
Hoe werk je met verschillende denominaties aan sociale acties? Serve The City
Hoe geef je pastoraat aan leden van verschillende denominaties? Gerrit Houtman (Bethesda)
Wandeling met iemand van een andere denominatie om elkaar te leren kennen en je vragen over die andere denominatie te kunnen stellen. Bij de opgave dient aangegeven te worden met welke denominatie u een wandeling zou willen maken en op welke vraag u een antwoord hoopt te krijgen.

INSCHRIJVING

U kan inschrijven via deze link.
Uiterste inschrijfdatum: 24 mei 2013

KOSTEN

Deze dag zal €15 kosten. Dit bedrag is inclusief de lunch.