Inleiding op de boeken van het Nieuwe Testament (deel 2)

Inleiding Nieuwe Testamentdoor Guido De Kegel –

Dit boek bespreekt alle 27 boeken van het Nieuwe Testament en geeft vooral relevante informatie over hun ontstaan, boodschap, opbouw en hoofdthema’s. Dergelijke achtergrondinformatie is zonder twijfel nuttig voor het beter begrijpen van het Nieuwe Testament. Soms verwijst de auteur daarbij naar standpunten van kritische vrijzinnige theologen, maar hij plaatst zichzelf telkens consequent in het kamp van de orthodoxe bijbelgetrouwe gelovigen.

De doelgroep van de auteur bestaat niet uit vakgenoten in de theologie, maar hij richt zich in begrijpelijke taal tot het modale gemeentelid dat wat dieper in Gods Woord wil graven. Dit boek verdient dan ook een breed lezerspubliek in evangelische gemeenten en zal ongetwijfeld van bijzonder nut zijn voor bijvoorbeeld ETS-cursisten. Van harte aanbevolen!

Maarten Hertoghs, Inleiding op de boeken van de Bijbel, Inleiding op de boeken van het Nieuwe Testament (deel 2), (Uitgeverij Maatkamp, 2014, 182 p.)