Einde rectorschap voor Patrick Nullens

LEUVEN, 16 november 2017 – Prof. dr. Patrick Nullens zal D.V. einde academiejaar 2017-2018 zijn functie als rector van de Evangelische Theologische Faculteit, Leuven, neerleggen. Hij heeft ervoor gekozen een stap terug te zetten en zich toe te leggen op zijn werk als hoogleraar binnen de vakgroep Systematische Theologie en als directeur van het Institute for Leadership and Social Ethics, een onderzoeksinstituut van de ETF Leuven.

Met grote dankbaarheid voor zijn bezieling en verwezenlijkingen in het afgelopen decennium aanvaardt de raad van bestuur zijn ontslag als rector. Drs. Filip De Cavel, voorzitter Raad van Bestuur van de ETF: “Rector Nullens heeft een belangrijke rol gespeeld in de academisering, internationalisering en professionalisering van de ETF binnen de protestants-evangelische breedte en gaf op deze wijze uitstekend gestalte aan de visie van de ETF. We zullen hem als rector missen, maar zijn blij dat hij verbonden blijft als gewoon hoogleraar aan de ETF.”

Mededirectieleden prof. dr. Andreas Beck (academisch decaan) en drs. Gerson Veldhuizen (administratief directeur) zullen de strategische koers van de ETF verderzetten. De raad van bestuur van de ETF zal zich buigen over de verdere invulling van het rectoraat.

Over de ETF Leuven
De Evangelische Theologische Faculteit in Leuven heeft als kernopdrachten onderwijs, onderzoek en maatschappelijke dienstverlening. De opleidingen zijn door de NVAO geaccrediteerd. De faculteit telt momenteel 184 studenten in het bachelor-, master- en doctoraatsprogramma.