(2022-2023) Dienend leiderschap

INDEKERK organiseert een vormingscursus Dienend Leiderschap

Deze vorming geeft een team, kerkeraad, bijbelgroepleiders of een werkgroep voor aankomende oudsten inzicht over waarden en principes van leiderschap.INDEKERK

Dienend leiderschap

Een twee jaar durende cursus, die leiders wil trainen. De cursus leert hen voor te gaan met dienstbaarheid, kennis en vaardigheid, zodat zij op hun beurt discipelen kunnen vormen.

Wie

De vormingscursus wordt gegeven in Gent en in Beringen. In Gent zullen Kristof Vermaut, Wout van Wijngaarden en Jan Wisse de gesprekken faciliteren. Voor Beringen zullen dat Pete Gifford, Jonathan Weber en Rosario Anastasi zijn.

Wil je al eens proeven wat deze toerusting inhoudt? Dan zijn deze twee vormingssessies iets voor jou.

(De eerste avond werd o.w.v. de coronamaatregelen verplaatst van 11/02 naar 22/04)
Op vrijdag 22/04 zal in Gent en in Koersel de vormingssessie over Daniël doorgaan van 19.30 u tot en met 22.15 u.
Op vrijdag 20/05 zal in Gent en in Koersel de vormingssessie over Paulus doorgaan van 19.30 u tot en met 22.15 u.

Inschrijven kan door een email te verzenden naar rosario.anastasi@scarlet.be met de melding van de locatie waar je
het wil volgen.

Adressen locaties:
Gent: Brugsesteenweg 325 (ingang via Driepikkelstraat – om de hoek via poort)
Koersel: Leemstraat 41

Over de volledige cursus:

Wat is Dienend Leiderschap

Deze vorming helpt (toekomstige) leiders om hun leiderschapscapaciteiten op de eerste plaats in hun karakter verder te ontwikkelen vanuit een Bijbels concept en volgens wat God hen geschonken heeft.

Deze vorming wil leiders met hun leidersteam toerusten zodat ze door hun verantwoordelijkheden in Gods koninkrijk meer kunnen dienen naar Gods hart.

Door deze vorming leren deelnemers hun leiderscapaciteiten en -begrenzingen individueel en in groepsverband beter te gebruiken in hun dagelijkse leven/werken/dienen en ten dienste van hun naasten en hun omgeving.

Cyclus 1: 2022/2023

1. Leiderschap: wie het schoentje past, trekke het aan
  2. Leider-zijn: ontdek jezelf
  3. Macht
  4. Mentoring: je naaste helpen groeien
  5. Een team opbouwen

Cyclus 2: 2023/2024

1. Motivatie: stimuleer uitmuntendheid. Oogst voldoening
  2. Stuurloos middenin verandering
  3. Weet je niet waarheen? Dan kan je er ook nooit aankomen
  4. Conflicten oplossen
  5. Integriteit en verantwoording afleggen

Wanneer en waar

ECV Gent, Brugsesteenweg 325, 9000 Gent

9 avonden + een weekend in Christelijke Herbronning Connect (Wortegem-Petegem)

OF

ECV Beringen, Leemstraat 41, 3582 Beringen Koersel

9 avonden + een weekend in Christelijke Herbronning Connect (Wortegem-Petegem)

Kostprijs

€ 440/cyclus: 9 avonden + 1 weekend volpension (zonder overnachting -30 euro)

Ik stort bij inschrijving een voorschot van € 50,- per reservatie op IBANnr. BE 22 0017 6887 7347 van INDEKERK met vermelding van : “Dienend Leiderschap + naam deelnemer(s)”
De inschrijving is pas definitief na ontvangst van het voorschot.

Info: rosario.anastasi@scarlet.be

Inschrijvingen

Inschrijven dient te gebeuren voor 1 september 2022.