Dany over de Sprekerstraining

[testimonial_wrap][testimonial]Het meest waardevolle dat ik heb geleerd, is aandacht te besteden aan onze attitude.[client_name]Dany Decrock, ECV Gent[/client_name][/testimonial][/testimonial_wrap]

Indekerk laat enkele mensen aan het woord die de Sprekerstraining volgen: Via een interview laat ik ze zelf even aan het woord.

Ik stel u voor:  Dany Decrock (Dany is leverancier van de meeste audiofiles met toespraken op indekerk waarvoor via deze weg een hartelijke dank!)

1) Met hoeveel deelnemers zijn jullie gestart aan de cursus? En gaat het hier over ervaren of beginnende sprekers?

We zijn met 10 deelnemers – 9 mannen en één vrouw. Enkele al zéér ervaren sprekers en anderen (zoals ik) beginnende .

2) Waar ligt het accent op? Het ‘hoe’ van het spreken (de vorm) of gaat het meer over de inhoud van wat je wilt vertellen?

Het grootste accent wordt gelegd op de vorm, er wordt natuurlijk ook aandacht gegeven aan de inhoud.

3) Met nog één lesdag te gaan, wat is het meest waardevolle dat je nu al hebt bijgeleerd?

Het meest waardevolle dat ik heb geleerd is aandacht te besteden aan onze attitude. Daar wordt blijkbaar veel te weinig rekening mee gehouden.

4) Waarom zou je iemand aanraden deze cursus te volgen?

Als iemand zoals ik, het verlangen heeft om af en toe iets door te geven uit Gods Woord aan de medegelovigen, is deze cursus zeker een kans om hierin de eerste stappen te zetten.
Onze gemeentestichter Richard Haverkamp zei altijd : Als je wil weten of God je roept voor een bepaalde taak in zijn Gemeente begin dan maar te bidden en te DOEN, en het zal wel duidelijk worden of dit iets voor u is of niet.

5) Wat hoop je hierna met de opgedane kennis en ervaring te gaan doen?

Ik hoop vooral om de lokale gemeente te kunnen dienen, en mij door Hem te laten gebruiken als een levende steen tot opbouw van Zijn Gemeente.

Bedankt Dany en veel zegen met de opgedane bagage!

Voor meer info over de Sprekerstraining, bezoek onze pagina.