Christelijk werk asielzoekers

In Sijsele is onlangs een Asielcentrum geopend waar 400 vluchtelingen zijn gehuisvest uit o.a. Syrie en Irak. In Brugge is al langer het Asielcentrum geopend voor 60 asielzoekers, alsook in Wingene met 200 asielzoekers. De komst van deze vluchtelingen biedt christenen veel mogelijkheden, maar dat brengt ook vragen met zich mee:

• Wat kunnen we voor deze mensen beteken?
  • Hoe kunnen we hen laten delen in ons geloof? Wat is er mogelijk?

De afgelopen jaren heeft Gave Veste al enkele keren in Vlaanderen de cursus ‘Kerk en Vluchteling’ mogen geven. De volgende cursus (start om 20u) gaat door op de dinsdagavonden 29 september13 oktober, 27 oktober en 17 november.

Cursuslocatie: in de bovenzaal, boven Het Goede Boek, Moerkerkse Steenweg 56, 8310 Brugge

De planning is om tijdens de herfstvakantie op ma 2 of di 3 november overdag een bezoek te brengen aan het Asielcentrum Sijsele voor een rondleiding.

Geïnteresseerden kunnen op deze pagina terecht. Daar staan bij ‘Meer info’ contactgegevens i.v.m. inschrijving voor de cursus.