67e Bijbeldag 2013 – “De Bijbel mijn vriend!”

Op 1 mei is het weer zo ver! De 67e Bijbeldag gaat opnieuw door in Antwerpen.

Dit jaar is gekozen voor het thema: “De Bijbel mijn vriend”. Een vriend die werkelijk van je houdt, zal om je geven, je corrigeren en stimuleren. Hij zal je aanscherpen en je ondanks alles liefhebben. In twee toespraken zullen deze twee kanten van de Bijbel benadrukt worden.

Geestelijk erfgoed

De Bijbeldag is niet alleen één van de oudste jaarlijkse protestants-evangelische ontmoetingsdagen in België maar het is ook de breedste: een erfenis voor elke christen en de enige plaats waar protestantse, reformatorische, evangelische en pinksterchristenen elkaar ontmoeten rondom dat éne wat zij allen gemeenschappelijk hebben: de Bijbel, het Woord van God. Deze dag is een erfenis voor elke christen. Een dag om te koesteren.

Gods stem in de samenleving

Onze samenleving heeft haar oorspronkelijke christelijke identiteit verworpen. De stemmen in de media roepen steeds luider. De stem van Gods Woord wordt daarin niet vertolkt. Niet alleen wordt de Bijbel verdrongen ook wordt de roep steeds groter om Gods stem het zwijgen op te leggen. De Bijbeldag is een evenement waar christenen getuigen van hun onwankelbaar vertrouwen in het solide fundament van Zijn Woord. Wat een getuigenis van hoop als we u daar weer mogen ontmoeten!

Spreker

De spreker voor dit jaar is: Orlando Bottenbley (61). Hij is sinds 1988 voorganger van de Baptistengemeente Bethel in Drachten (Friesland), een gemeente die zich mag verheugen in een snelle groei. Die groei dankt de gemeente aan het eigentijdse karakter van de samenkomsten en aan de inschakeling van bijna alle leden in het werk binnen de gemeente.

Naast gemeentewerk heeft Orlando een warm hart voor christelijke hulpverlening. In Drachten stond hij aan de wieg van Stichting “In de Bres”, een inmiddels AWBZ-erkende, christelijke stichting voor hulpverlening.
Orlando is getrouwd met Nelleke, samen hebben ze 4 kinderen in de leeftijd van 24 tot 33 jaar. Orlando ziet er naar uit in ons midden te zijn. Zijn liefde voor Gods Woord zal bij het spreken duidelijk worden.

Locatie Bijbeldag 2013:

Antwerpen Expo, Jan van Rijswijcklaan 91, 2020 Antwerpen
Samenkomsten: om 10:00 en om 14:00

Speciaal kinderprogramma voor 3 -6 en 7-12 jaar

opvang tot 2,5 jaar

Jongerenprogramma: georganiseerd door EJV; voormiddagprogramma met Jeugdkerk “the Revolution”en namiddagpogramma met “SportQuest”.