Symposium over sociale gerechtigheid

P.A.A.P., de studentenvereniging van de ETF, organiseert op woensdag 7 mei van 16u00-21u00 een symposium over sociale gerechtigheid. Dat is een belangrijk thema met betrekking tot verschillende disciplines (theologie, politiek en economie).

De sprekers tijdens die dag zijn:

– Drs. Ir. Rob Nijhoff (Senior onderzoeker bij het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie)

– Prof. dr. Patrick Nullens (Rector van de ETF en hoogleraar systematische theologie en ethiek)

– Mr. Arttu Makipaa (Economic policy aan het Europees Parlement)

P.A.A.P. wil hiermee nadenken over de relevantie van theologie ten opzichte van de maatschappij en specifiek met betrekking tot sociale gerechtigheid. Het verlangen is om dat, samen met christelijke studenten van verscheidene studierichtingen en werkenden die betrokken zijn bij dit thema, te doen. De spreektaal is Engels.

Tussentijds is er een warme maaltijd en na afloop een borrel. Dit alles is inbegrepen in de deelnameprijs van €7,50. Wie wil deelnemen aan de dag, moet zich aanmelden bij assessorextern.paapleuven@gmail.com.