Dubbelzout (Anne-Marie van Briemen)

9789023920373_mi_tb_1

Als we ervan overtuigd zijn dat het Evangelie werkelijk goed nieuws is dan willen we dit ook graag delen. Het is tenslotte Jezus zelf die de opdracht daartoe gaf in het zendingsbevel. Maar hoe doe je dat, getuige zijn?

Missionaire toolkit

Aan de hand van 33 missionaire ‘tools’ (3 per hoofdstuk) wil de auteur vanuit haar ervaring als missionair jongerenwerker jou als lezer uitdagen om met deze materie aan de slag te gaan. Hierbij ontbreken de nodige realisme, eerlijkheid en humor niet. De context is vaak Hollands (zoute drop, HGJB, Albert Heijn, …), maar niet overdreven.

Gooi het in de groep!

De hoofdstukken zijn opgebouwd rond praktijksituaties en Bijbelstudies met tussendoor diverse verwerkingsvragen en kleine testjes. Ook het taalgebruik is aangepast aan de voornaamste doelgroep: jongeren en jongvolwassenen. Het boekje is dan ook ideaal om te worden gebruikt in de jeugdgroep.

Ook voor volwassenen

Of getuigen nu jouw ding is of helemaal niet, de aangereikte tools zullen je zeker inspireren om anders te kijken naar en om te gaan met de mensen in jouw omgeving.

Anne-Marie van Briemen, Dubbelzout (Jes!, 2012, 193 blz.)