18 oktober: Studentenzondag

Jaarlijks gaan zo’n paar honderd christenen studeren. Zij zitten in een totaal nieuwe omgeving. Velen van hen moeten ver van huis gaan wonen. In het weekend kunnen ze wel thuis zijn en naar de kerk gaan, maar het is niet evident om door de week heen – in hun studie – christen te zijn.

Het is een mooi doel om in je studie, in je studentenstad, voor de mensen daar, je in woord en daad christen te tonen. Op zo’n moment kun je je aan Paulus spiegelen: ga op zoek naar een groep medegelovigen, naar mensen met eenzelfde ingesteldheid en streef van daaruit naar blijvende en waardevolle vriendschappen, bouw elkaar op en steun elkaar om jullie geloof uit te dragen.

Voor wie niet-student is: besef dat je studenten voor 5/7 van de tijd op een compleet andere plaats zijn, weg van hun vertrouwde omgeving. Steun hen in de initiatieven die ze willen nemen in hun dagelijkse leven, toon interesse in wat ze het grootste deel van hun tijd doen en hoe ze in die andere omgeving christen zijn. Bid voor hen en stimuleer hen om ook tijdens de week actief christen te zijn.

Meer info: ichtus.be/studentenzondag