14-daags digitaal bijbelleesrooster

Wie in de vakantieperiode ook geestelijk wil opladen, kan vanaf nu intekenen op een 14-daags digitaal bijbelleesrooster. Gebruikers daarvan lezen dagelijks op hun gsm of tablet wat de Bijbel zegt over rust, vernieuwing, de schepping en Gods zorgzaamheid.

Het is de eerste keer dat het Vlaams Bijbelgenootschap (VBG) een vakantierooster aanbiedt,  bestemd voor zowel vakantiegangers als thuisblijvers. ‘Veel mensen kijken tijdens de vakantie eens van een afstandje naar hun dagelijks leven’, zegt bijbelwetenschapper Anne-Mareike Schol-Wetter. ‘Ze vragen zich af: “Ben ik blij met hoe het loopt? Wat kan anders, rustiger, bewuster?” Het leesrooster laat hen zien wat de Bijbel daarover zegt.’ Haar eigen favoriete tekst in het rooster komt uit Jesaja 43. De Israëlieten in ballingschap staarden zich blind op hun verleden, maar moesten hun ogen openen voor wat God deed in het heden. ‘Met open ogen door de wereld gaan – wat zou het mooi zijn als we dat doen, ook buiten de vakantie’, aldus Schol-Wetter.

Inspiratie en bezinning

Het vakantierooster bevat iedere dag een bijbeltekst met korte, inspirerende uitleg en een bezinningsvraag. De bijbelteksten komen uit de Bijbel in Gewone Taal. Eerder bood het Bijbelgenootschap digitale leesroosters aan voor Kerst en Pasen, die populair bleken. Ruim 18.000 lezers haalden daar bezinning, inspiratie en verdieping uit. Intekenen op het vakantierooster gaat via debijbel.nl/vakantierooster. Wie zich aanmeldt, krijgt twee weken dagelijks een mail toegestuurd.