(2022) Gebedsweekend

Inschrijvingen open

 

Voor de eerste keer wordt een weekend ‘Gebed bij pastoraat’ ingericht. Het gaat om: Biddend luisteren naar God en naar de ander.

Marina de Joode zal dit weekend verzorgen: ze werkt al meer dan 25 jaar in de christelijke hulpverlening (Bethesda).

Dit weekend vindt plaats van 14 tot 16 januari 2022 en wordt ingericht door indekerk.

  • Programma

    We zullen met elkaar de tijd nemen om God te ontmoeten, te herbronnen in de vertrouwelijke omgang met Hem en er zullen twee essentiële handvaten gegeven worden rond gebedspastoraat:

    1. Biddend luisteren
    Het luisteren naar Gods leiding tijdens het gebed, is een van de krachtigste instrumenten in het pastoraat!
    We zijn gericht op herstel in de liefde van God en groei in heelheid naar geest, ziel, lichaam en relaties. Romeinen 8: 15 – 17.
    Hoe doe je dit zorgvuldig?
    Hoe luister je naar de ander en naar God Zelf tijdens het gebed?
    Hoe blijf je nabij, zonder de verantwoordelijkheid voor de ander op je te nemen?

    2 . Ruimte laten voor Gods Geest
    In Gods aanwezigheid mogen we ons openen voor de werking van zijn Geest. Als bidders faciliteren we, we laten Gods Geest zélf het werk doen. Gods Geest werkt in en dóór de persoon die om gebed vraagt. En Hij werkt door de bidders heen (Judas 1: 20; Efeziërs 6: 18). God wil door ons heen werken en Hij vertrouwt ons een mooie bediening toe, maar het hangt niet af van onze analyse, juiste woorden of antwoorden of Bijbelteksten. Het is samenwerken met Hem.

    Het is een weekend, waarin we samen God alle ruimte gaan geven en waar we leren hoe we in het pastoraat kunnen bidden met iemand.

  • Voor wie?

    Voor iedereen met een pastoraal hart: voorgangers, oudsten, zendelingen, pastorale werkers, jeugd- en kinderwerkers en allen die willen bijleren over het bidden met iemand, na een diepgaand gesprek, of zelfs na een samenkomst, wanneer een diepgaand gesprek niet mogelijk is.

  • Spreker

    Marina De Joode schrijft:

    “Mijn grootste droom is dat we groeien in de vertrouwelijke omgang met God en dat we als kerken door gebed in het pastoraat, de ‘ander’  brengen in de ruimte van Gods Aanwezigheid, waar God Zelf aan het werk is!
    Gebed heeft een belangrijke plaats in mijn leven, het is net zo belangrijk als ademen. Ik bid de hele dag door, op vele manieren en verlang om te groeien in het samenleven met God. Soms roep ik naar God of ben juist stil bij Hem. Ik bid door een woord of zin uit de Bijbel te herhalen. Het is een weten dat Gods Hart mijn hart wil ontmoeten en dat Gods hart ieder, dat ik ontmoet wil aanraken. Hij is wie Hij zegt dat Hij is. Hij is Hoop. De God die doet wat Hij beloofd heeft. Daar zie ik naar uit! “

  • Wanneer en waar

    Dit weekend ‘Gebed bij pastoraat’ vindt plaats van 14 januari om 18 uur tot zondag 16 januari 2022 om 14.30 uur in Christelijke Herbronning Connect (bij Oudenaarde in de Vlaamse Ardennen).

    Adres: Oudenaardseweg 140, 9790 Wortegem-Petegem

    Bekijk hier foto’s van de omgeving: http://www.chconnect.be

  • Kostprijs en betaling

    € 155 per persoon

    € 40 extra voor single studio

    € 110 zonder overnachting (wel 6 maaltijden, drank tijdens de sessies, versnapering, conferentiekosten, materialen, enz.)

    Ik stort bij inschrijving een voorschot van € 50,- per reservatie op IBANnr. BE 22 0017 6887 7347 van EVW met vermelding van : “Weekend gebed bij pastoraat 2022 + naam deelnemer(s)”
    De inschrijving is pas definitief na ontvangst van het voorschot.
    De volgorde van inschrijving wordt in acht genomen bij de toekenning van de kamers.

    Indien je je deelname annuleert, wordt de voorschotsom steeds overgeplaatst naar een volgende weekend.

    Als je afzegt tussen de 10 en 3 dagen voor de start van de activiteit, wordt er 30 % van de totale kostprijs aangerekend. 

    Als je binnen de laatste 48 uur voor de start afzegt, is er geen teruggave van de betaalde kosten, maar wordt je voorschot wel overgeplaatst naar een volgende weekend. Alleen bij ziekte is er wel teruggave van de aangerekende kosten.

    In de prijs is inbegrepen: 6 maaltijden, drank tijdens de sessies, versnapering, verblijfs- en conferentiekosten, materialen, enz.

    Gelieve zelf een onderlaken, dekbedovertrek, kussensloop en handdoeken mee te brengen (indien nodig kunnen deze gehuurd worden: voor prijzen zie www.chconnect.be)

    Poetsen gebeurt door de deelnemers (poetsen kan door Connect gebeuren, kostprijs per studio € 53)

  • Meer info

    Inhoudelijk: bij Marina Dejoode – marina.dejoode@telenet.be
    Praktisch: bij Kristin Bordon – kristinbordon@hotmail.com

  • Biografie

    Marina de Joode werkt al meer dan 25 jaar in de christelijke hulpverlening. Ze geeft daarnaast vorming over verschillende aspecten van pastoraat en hulpverlening. Ze is gepassioneerd door de Bijbel, God en mensen.

    Haar liefde voor God is ontstaan als adolescente door een diep veranderende ontmoeting met Jezus. Ze is moeder van drie volwassen kinderen. Ze is in dienst van het christelijke hulpverleningscentrum Bethesda. Bethesda wil vanuit het evangelie, door vorming en hulpverlening, een positief perspectief op het leven bieden zodat mensen weer grip op het leven krijgen, ze tot kwaliteitsvolle relaties in staat zijn, en met succes hun levenstaak kunnen vervullen.

    Marina’s persoonlijke drive is vooral met christenen werken vanuit de overtuiging dat God ons geroepen heeft om vrij te zijn in Jezus. Om voluit mens te kunnen zijn, in alle kwetsbaarheid, in alle echtheid, het leven te leven, vanuit de vrede dat God het leven, samen met ons leeft.